Çok az oyun Metal Gear Solid 3: Snake Eater kadar gerçekten yeniden yapım muamelesini hak ediyor. Muhtemelen neslinin en iyi gizli aksiyon oyunu olan oyun, 2004’te PlayStation 2‘yi sınırlarına kadar zorladı. O kadar ki donanım ara sıra hırslarını aşağı çekti. Yirmi yıl sonra, Konami’nin modern konsolların gücünü kullanarak yaptığı eksiksiz bir yeniden yapım, oyunun orijinal yaratıcılarının tam, tavizsiz vizyonunu açığa çıkarma potansiyeline sahip. Bunun yerine, bu yeni, Kojima’sız Metal Gear Solid Delta, olabileceği zarif yeniden yapımdan çok, çok parlak bir HD yeniden düzenleme gibi görünüyor.
Son zamanlardaki uygulamalı bir gösteride Metal Gear Solid Delta’nın Virtuous Mission’ını oynayabildim; MGS3’ün Unreal Engine 5’te oluşturulmuş prologunun tamamen yeniden yaratılmış hali. Özellikle karakter modelleri söz konusu olduğunda, umduğunuz kadar harika görünüyor yüzler ve kıyafetler gerçek bir vurgu. Ancak orman gösterinin gerçek yıldızı ve modern aydınlatma teknikleri her çimen yaprağına, her çamur birikintisine ve her kıvranan pitonun grafiksel yenilenmesini sergilemeye yardımcı oluyor.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater ekran görüntüleri
Metal Gear konusunda deneyimliyseniz, Virtuous Mission’ın yaklaşık 90 dakikalık süresinin ara sahneler ve kodek çağrılarıyla dolu olduğunu bilirsiniz. Konami’nin yaptığı değişiklikleri (görseller hariç) test etmek için ideal bir bölüm değil, özellikle de Delta orijinal Snake Eater ile aynı diyalog sesini kullandığından ve bu nedenle tüm sinematikler kare kare ve satır satır aynı olduğundan.
Ancak, bu dilim bir gösterge olacaksa, oynanıştaki tüm değişiklikler asgari düzeyde. Delta, Metal Gear Solid 3’ün milimetresine kadar özenli bir yeniden yaratımı gibi görünüyor. Ağaçlar tam olarak orijinal oldukları yerde duruyor. Aynı düşmanlar aynı rotalarda devriye geziyor. Ve sinir bozucu derecede sık yükleme ekranları bir kez daha ormanı küçük, kendi kendine yeten haritalara bölüyor.
2004 orijinalinden mükemmel bir şekilde korunan bu yapı, Metal Gear Solid Delta‘yı yeni yüksek çözünürlüklü görsellerinden çok daha eski hissettiriyor. Orman, etkileyici gölgeliğinden değil, sınırlı oyun alanlarından dolayı küçük ve klostrofobik. Yükleme ekranları sert bariyerler gibi davranıyor, yani bir bölgede olan bir şey diğerini etkilemiyor; örneğin, uyarılan muhafızlar sizi farklı bir haritaya kovalayamıyor.
Her bölüm arasındaki bu süreklilik eksikliği yaratıcılığınızı sınırlıyor; düşmanları yükleme ekranı sınırının ötesinde araştırma yapmaya kandıracak veya bölgeler arasındaki dikiş boyunca mükemmel bir atış yapacak dikkat dağıtıcı unsurlar yaratmanın hiçbir yolu yok gibi görünüyor.
Elbette bunların hepsi 2004’te affedilebilir olmakla kalmayıp bekleniyordu da. PS2 bu kadar detaylı, kusursuz bir oyun alanı sunamazdı. Ancak 2024’te, Snake Eater’ın Sovyet vahşi doğasına mükemmel bir şekilde uyarlanabilecek olan Metal Gear Solid 5’in geniş haritalarının özgürlüğü burada çok eksik. Orijinal oyunun ikonik kapı açma yükleme ekranlarını daha sürükleyici, tamamen kusursuz bir polis karakolu lehine ortadan kaldıran Capcom’un Resident Evil 2 yeniden yapımını hatırlıyorum.
Benzer bir yaklaşım olmadan, MGS Delta’nın genel oyun deneyiminin geçen yılki Master Collection Vol. 1’in bir parçası olarak sunulan Snake Eater HD yeniden düzenlemesinden önemli ölçüde farklı olmayacağından endişeleniyorum – çok daha düşük bir fiyat noktasına sahip ve iki başka gerçekten mükemmel oyunla paketlenmiş bir oyun.
Demoyu oynadıktan sonra yapımcı Noriaki Okamura ile konuşma şansım oldu ve ekibin neden MGS3’ün harita tasarımını güncellemeyi seçmediğini sordum. “Bunun hakkında şirket içinde tartıştık,” dedi bana. “Belki de oyunu mevcut açık dünya tipi haritaya yeniden tasarlamalıyız? Ama bunu düşündükten sonra, oyunu kesinlikle sıfırdan yeniden yapmamız gerekecekti ve bunu yaparak oyundaki diğer şeyleri değiştirebilirdik ve bunun gerçekten gitmek istediğimiz yön olmadığına karar verdik.”