Nikon Z6III, şirketin üçüncü nesil tam kare aynasız kamerası olup, bu fotoğraf/video hibritinin otomatik odaklama ve video yeteneklerini artıran daha hızlı 24 MP sensöre sahip.
Temel özellikler
- 24MP “Kısmen Yığılmış” CMOS sensörü
- Mekanik deklanşörle 14 fps, 1000 Raw dosyasına kadar e-deklanşörle 20 fps
- Tam çözünürlükte 60 fps’ye kadar JPEG, APS-C kırpma ile 120 fps
- Gövde içi görüntü sabitleme 8.0 durağa kadar derecelendirildi
- Yüksek parlaklık ve geniş renk yelpazesine sahip 5,76M nokta EVF
- Tam eklemli 3.2″ 2.1M nokta arka ekran
- 6K/60p N-Raw video, 6K/30p ProRes Raw
- 5.4K/60p H.265 video
- Ön patlama çekimi, piksel kaydırmalı yüksek çözünürlük modu
Nikon Z6III, 2500 dolarlık önerilen bir fiyatla satışa sunuluyor. Bu, önceki Z6 modellerine göre 500 dolarlık bir artış anlamına geliyor ancak doğrudan rekabet ettiği Canon’un EOS R6 II ve Sony’nin a7 IV gibi modelleriyle aynı seviyeye getiriyor.
Nikon Z6III’ün kalbindeki sensör, yeni kameranın getirdiği şeylerin çoğundan sorumludur. Nikon, Z8 ve Z9 modellerinde kullandığı Yığılmış CMOS yongalarının performans avantajlarından bazılarını taşıdığını ancak ilişkili maliyet olmadan ifade etmek için “Kısmen Yığılmış” terimini kullanır.
Çipin kenarlarına ek bir silikon katmanı uygulanması, okuma devresinin sensör katmanının bir parçası olarak üretilmesi durumunda olacağından daha karmaşık olmasını sağlayarak daha hızlı veri işleme olanağı sağlıyor.
Sonuç olarak kamera, N-Raw modunda 60p’ye kadar tam genişlikte 6K video ve 1/60 saniyelik e-deklanşör flaş senkronizasyon hızı sunacak kadar hızlı bir şekilde sensörünü okuyabilir. Bu, tüm sensörü 1/60 saniyeden daha kısa bir sürede okuyabilmesi gerektiği anlamına gelir. Bu, Canon EOS R6 II ile hemen hemen aynı hızdır, ancak 12 bit yerine 14 bit sensör okuma modundadır. Tam çözünürlüklü JPEG’leri (muhtemelen 12 bit okumadan) 50 fps’ye kadar çekebilir.
Ancak, 1/60’lık bu e-deklanşör senkronizasyon hızı, gerçek Yığılmış CMOS sensörlerinin hızının yaklaşık dörtte biri kadardır ve önceki nesil sensörlerden büyük bir sıçrama değildir. AF performansını ve video yeteneklerini iyileştirmelidir ancak Z8 gibi modellerin inanılmaz hızlı performansını sunmayacaktır.
Geliştirilmiş AF
Daha hızlı sensörle birlikte Nikon Z6III, Nikon’un son modellerinde görülen 3D İzleme ve konu tanıma gibi otomatik odaklama iyileştirmelerini de kazanıyor. Şirket, AF’nin Z6 II’dekinden %20’ye kadar daha hızlı olduğunu ve performansın Z8 ve Z9 ile karşılaştırılabilir olduğunu söylüyor.
Bunun üstüne, kamera Starlight AF modunu devreye sokmanıza gerek kalmadan –10EV’ye kadar odaklanabilir (ancak bu rakamın bir F1.2 lensin takılı olmasıyla tahmin edildiğini belirtmekte fayda var). Ayrıca Zf’den çoğu özne tanıma modunu alır, ancak Z8 ve Z9’un yakın zamanda kazandığı özel kuş algılama modundan yoksundur.
Konu algılama modları | |
---|---|
|
(Köpekler, kediler, kuşlar) (Arabalar, motosikletler, trenler, uçaklar, bisikletler) |
Bunların hepsi Z6 II’ye göre önemli bir iyileştirmeyi yansıtıyor. 3D İzleme sistemi Nikon’un DSLR’lerindekilere benziyor: Bir AF noktası seçin ve deklanşörü yarı basılı tuttuğunuzda veya AF-On düğmesini basılı tuttuğunuzda kamera o noktanın altındaki her şeyi takip edecektir. Bıraktığınız anda daha önce seçtiğiniz konuma geri döner. Z6 II’nin sisteminin aksine izlemeyi iptal etmek için bir düğmeye basmanız gerekmez ve merkeze geri dönmez.
Ancak bu artan kullanım kolaylığının yanı sıra, arayüz çok daha etkili ve güvenilir bir izleme sistemini kontrol ediyor ve bu da yanlış şeye kilitlenme veya onu tamamen kaybetme olasılığının çok daha düşük olması anlamına geliyor (bu, özellikle önceki nesil kameralarda film modunda alışılmadık bir durum değildi). Buna, kameranın seçtiğiniz AF noktasının yakınındaki bir dizi nesneyi tanıma yeteneğini de ekleyin ve Nikon Z6 III, önceki orta seviye Nikon’lardan çok daha hızlı ve kullanımı kolay olmalı.
Video
Daha hızlı sensör, Nikon Z6III’ün video yeteneklerinin selefine kıyasla önemli bir yükseltme elde ettiğini gösteriyor. Nikon’un sinema kamerası üreticisi RED’i satın almasının bu kameranın gelişimine etki etmesi için henüz çok erken, ancak hem N-Raw hem de ProRes Raw video formatlarının yerleşik yakalama özelliğinin dahil edilmesiyle ilgili belirsizliği ortadan kaldırıyor.
Tüm kodekler hem 4K hem de daha yüksek çözünürlüklü bir çekim modu sunar ve bunların hepsi sensörün tam genişliğini kullanır. Raw modları 6K veya 4K çekim sunarken, gama kodlu modlar (ProRes 422, H.265, H.264) 5,4K veya UHD 4K kayıt sunar.
Kodlayıcı | Çözünürlükler ve maksimum kare hızları |
---|---|
N-O | 6K/60p 4K/60p |
ProRes HAM | 6K/30p 4K/60p |
ProRes 422 | 5,4K/60p UHD 4K/60p |
H.265 | 5,4K/60p UHD 4K/60p |
H.264 | UHD 4K/30p |
Z8’de olduğu gibi Z6III’te de dalga formları, zebralar ve odak zirvesi gibi çekim yardımcıları yer alıyor.
Nikon Z6III ayrıca mikrofon soketi üzerinden hat seviyesi girişini kabul eden ilk Nikon oluyor. Ayrıca Bluetooth tabanlı bir Zaman Kodu senkronizasyon sistemi olan Atomos’un AirGlu’suyla da uyumludur.
Ek işlevler
Nikon Z6III, Z6 II‘nin piyasaya sürülmesinden bu yana Nikon kameralara eklenen ön seri çekim yetenekleri ve çoklu çekim yüksek çözünürlüklü modları gibi diğer tüm işlevlere de sahip oluyor.
Ayrıca, düzeltmesini seçtiğiniz AF noktasına odaklayan bir görüntü sabitleme sistemine sahiptir. Bu, özellikle geniş açılı çekimlerin köşelerine odaklandığınızda, gereken pitch ve yaw düzeltmesinin görüntünün merkezinde ihtiyaç duyulandan önemli ölçüde farklı olduğu durumlarda özellikle değerlidir.
Ayrıca, Zf gibi Z6III de manuel odaklama modunda olsanız bile nesne tanıma sistemini kullanabilir. Bu, odaklamayı kontrol ettiğinizde, sahnede onu bulmak için dolaşmak zorunda kalmadan, yakınlaştırılmış canlı görüntünün nesnenizin gözüne odaklanacağı anlamına gelir.
Son olarak Nikon Z6III, Nikon’un NX Studio yazılımına eklenecek olan ve kameraya kurulacak özel Picture Control renk modları oluşturmak için geliştirilmiş bir renk araçları seti sağlayan “Esnek Renk” aracıyla uyumlu olacak.
Bulut erişimi
Nikon Z6III, Nikon Imaging Cloud hizmetini kullanan ilk Nikon kamera olacak. Bu, bir dizi işlevi yerine getirecek. En temel haliyle, görüntülerin yüklenebileceği ve ardından diğer depolama ve sosyal medya hizmetlerine gönderilebileceği bir hizmet olacak (kameranın kendisinin birden fazla hizmete nasıl bağlanacağını bilmesi gerekmesinden ziyade).
Ayrıca, Nikon’un sponsorlu yaratıcılarının yardımıyla oluşturulan, belirli türde görüntüler çekmek için tasarlanmış kamera ayarları olan “Görüntüleme Tarifleri” için de bir kaynak olacak. Ayrıca indirilebilen “Bulut Resim Kontrolleri” ön ayarları da olacak. Bu hizmet henüz mevcut değil, bu nedenle kullanılabilir olana kadar kullanışlılığını değerlendiremeyeceğiz.
Nasıl karşılaştırılır
500 dolarlık fiyat artışı Nikon’u en çok karşılaştırılabilir iki rakibinin MSRP’leriyle doğrudan aynı seviyeye getiriyor: Sony‘nin a7 IV ve Canon’un EOS R6 II. Üç kamera da güçlü AF sistemlerine sahip oldukça yetenekli fotoğraf ve video makineleridir. Panasonic’in daha pahalı DC-S5II modellerini buraya dahil ettik çünkü ‘X’ versiyonunun video yetenekleri ve fiyatı Nikon’unkilere daha yakın.
Nikon Z6III | Canon EOS R6 II | Sony a7 4 | Panasonic Lumix DC-S5II X | Nikon Z6 II | |
---|---|---|---|---|---|
Önerilen Perakende Fiyatı | 2500 dolar | 2500 dolar | 2500 dolar | 2200 dolar | 2000 dolar |
Sensör tipi | “Yarı yığınlı” BSI CMOS | Çift Piksel AF FSI CMOS | BSI CMOS | BSI CMOS | BSI CMOS |
Çözünürlük | 24 Milletvekili | 24 Milletvekili | 33 Milletvekili | 24 Milletvekili | 24 Milletvekili |
Maksimum atış hızı | 20fps (Jambon) 60fps (JPEG) |
40fps (12-bit Raw veya JPEG) | 10 fps (kayıplı Raw) | 30fps (e-deklanşör) | 14fps 10fps (14-bit Raw) |
Yuvarlanan deklanşör hızı (ms) | ∼14,6 ms (14 bit) |
∼14,7 ms (12 bit) |
∼67,6 ms (14 bit) | ∼51,3 ms (14 bit) |
∼50,8 ms (14 bit) |
Video çözünürlükleri | 6K (Jambon) 5,4K UHD 4K |
6K (HDMI Üzerinden Ham) DCI 4K UHD 4K |
UHD 4K | 6K 5,9K 5,9K (HDMI üzerinden Ham) DCI 4K UHD 4K |
UHD 4K |
Sıkıştırılmamış video | N-Ham ProRes HAM |
HDMI Üzerinden | HDMI Üzerinden | HDMI Üzerinden | — |
Vizör çözünürlüğü/büyütme/göz noktası | 5,76M nokta OLED/ 0,8x/ 21mm |
3,69M nokta OLED/ |
3,68M noktalı OLED/ 0,78x/ 23 mm |
3.68M nokta OLED/ 0.78x/ 21mm |
3,69 milyon noktalı OLED/ 0,8x/ 21 mm |
Arka ekran | 3,2″ tam eklemli 2,1M nokta | 3.0″ tam eklemli 1.62M nokta |
3.0″ tam eklemli 1.04M nokta |
3.0″ tam eklemli 1.84M nokta |
3.2″ eğilebilir 2.1M nokta |
Görüntü sabitleme | 8.0EV’ye kadar | 8.0EV’ye kadar | 5.5EV’ye kadar | 5.0EV’ye kadar Çift IS 2 lens ile 6.5EV’ye kadar |
5.0EV’ye kadar |
Medya türleri | 1x CFe B 1x UHS II SD |
2x UHS II SD | 1x CFe A / UHS II SD 1x UHS II SD |
2x UHS II SD | 1x CFe B 1x UHS II SD |
Pil ömrü EVF / LCD | 360 / 390 | 320 / 580 | 520 / 580 | 370 / 370 | 360 / 420 |
Boyutlar | 139x102x74mm | 138x98x88mm | 131x96x80 mm | 134x102x90mm | 134x101x70mm |
Ağırlık | 760 gr | 670 gr | 659 gr | 740 gr | 705 gram |
Tablonun yakalayamadığı şey, bu modeller arasındaki performanstaki ince farklar, ki bu da giderek bu en rekabetçi sınıftaki duruma geliyor. İlk izlenimlerimiz, Z6III’ün otomatik odaklama izleme performansı ve kullanılabilirlik açısından Canon ve Sony ile eşleştiği, Panasonic’in biraz geride kaldığı ve Z6 II’nin önemli ölçüde geride kaldığı hissi uyandırdığı yönünde.
Benzer şekilde yeni Nikon ve Canon, özellikle oldukça yavaş olan Sony ile karşılaştırıldığında daha az yuvarlanan deklanşörle daha hızlı video çekimi sundukları için video performansı açısından önde duruyorlar. Canon’un en güvenilir olmayan video AF’sini geçip geçemeyeceğini öğrenmek için Nikon’u daha fazla çekmemiz gerekecek.
Fotoğraf sabitleme rakamları da video sabitlemenin akıcılığını yansıtmada hiçbir işe yaramıyor, Panasonic bu konuda özellikle iyi iş çıkarıyor. Giderek artan bir şekilde, lens seçimi ve bulunabilirliği birçok kişi için kritik karar faktörü olacak.
Gövde ve kullanım
Nikon Z6III, ilk bakışta, önemli bir el kavraması ve ondan uzanan vizör çıkıntısı olan tanıdık bir alçak kamera ile mevcut Z6 ve Z7 modellerine çok benziyor. Ancak bunları yan yana koyduğunuzda, aynı stil ipuçlarını kullansa bile Nikon Z6III‘ün çok farklı bir gövde olduğunu görürsünüz.
Önceki modellerinden daha büyük ve daha ağır bir kamera. Ancak, Z8’e göre onlara çok daha yakın. Daha geniş ve kalın ancak sağlam ve rahat bir tutuş sağlıyor. Düğme konumları, önceki kameralara kıyasla temelde değişmemiş, önde çift işlev düğmesi ve arkada bir AF joystick var.
Gövde, elinizde oldukça yoğun ve sağlam hissettiren magnezyum alaşımı ve termoplastik kompozit karışımından yapılmıştır. Nikon ayrıca, gövde panelleri arasındaki birleşim yerlerini kapatmak için gösterdiği çabalara da dikkat çekiyor, ancak hava koşullarına ne kadar dayanıklı olduğu konusunda açık bir iddiada bulunmuyor.
Stil benzer ve düğme düzeni temelde aynı olsa da, Nikon Z6III seleflerinden daha büyük ve daha ağır bir kameradır. Kavraması eskisinden biraz daha rahattır, kısmen biraz daha uzun olduğu için, küçük parmağınızın tutma yerinin altından dışarı çıkma riski daha azdır.
Z6 serisindeki düğme düzenini genel olarak beğeniyoruz: çok sayıda kontrol var ancak çok küçük veya sıkışık değiller ve kamerayı kavradığınızda genellikle kolayca erişebilirsiniz. Yine de Nikon’un DSLR’lerindeki odak modu anahtarını özlüyoruz: Z8’in alt ön köşesinde bir düğme bulunması, burada da bir tane olabileceği umudunu verdi, ancak hayır.
Kavrama genellikle oldukça rahat olsa da, uzun süreli kullanımın sizi bazı oldukça sert kenarların farkına varmanıza neden olduğunu gördük, bu yüzden nasıl kullandığınızı düşünmeye değer. Daha ağır ve uzun lenslerle çalışırken, lensi tutan elinizde ağırlığın çoğunu almanız normaldir, ancak kamerayı çekim pozisyonuna kaldırırken ağırlığı sol elinizle almaya doğru eğilmenin de yardımcı olduğunu gördük: büyük bir lensi gözünüze doğru salladığınızda sağ elinizle yönlendirirseniz, kameranın kavramasının sınırlamaları kendini hissettirecektir.